Як вибрати фотоапарат – від «мильниці» до «зеркалки»

Серпень 14, 2012

Як вибрати фотоапарат – від «мильниці» до «зеркалки»

Цифрові камери вже давно стали для нас такими ж звичними пристроями як мобільні телефони. Однак не всі знають про суттєві відмінності між різними типами фотоапаратів і, вирішивши купити свою першу камеру, стикаються з труднощами вибору. Прийшов час розставити крапки над «i» в цьому питанні.

Фотоапарати, як і запити людей, які їх купують, бувають різними. Для когось важливо, щоб фотоапарат був максимально легким і компактним, а комусь життєво необхідна висока швидкість зйомки або великий оптичний зум. Так що підбирати фотокамеру слід виходячи зі своїх індивідуальних запитів, орієнтуюся на тип пристрою, його дизайн, параметри і вартість. А щоб спростити для вас це завдання, ми розповімо про види цифрових камер і яким покупцям вони оптимально підійдуть. А з докладними технічними характеристиками камер можна ознайомитися в нашому каталозі.

Компактні фотокамери

Більшість людей, що купують фотоапарат, збираються з його допомогою відобразити приємні і пам'ятні моменти свого життя без претензій на високу фотомистецтво. Тому найбільшою популярністю користуються звичайні компактні камери, в народі отримали назву «мильниці». Незважаючи на досить немилозвучну назву, такі цифрові камери мають цілком пристойні характеристики і c легкістю роблять знімки, гідні зайняти почесне місце у сімейному фотоальбомі. Матриця 5-7 мегапікселів, 3-4х оптичний зум, відеозйомка (з роздільною здатністю 640х480 пікселів, 30 к / с, монозвук) – типові параметри сучасної цифрової «мильниці» цілком задовольнять вимогам більшості людей. До того ж ціна таких пристроїв по кишені практично кожному – за $ 150-250 можна купити Sony DSC-S750, Pentax Optio M30, Canon PowerShot A590 IS, Fujifilm FinePix A850, Nikon Coolpix L15.

Починаючому фотографу, збройного компактним цифровиком, не доведеться вникати в тонкощі фотографування. При виборі автоматичного режиму камера все зробить сама – треба лише знайти цікавий кадр і натиснути на кнопку спуску затвора. До того ж для більшої зручності для новачків передбачені сюжетні програми – готові набори налаштувань для зйомки популярних сюжетів (портрет, пейзаж, свято, феєрверк, пляж, сніг, світанок, захід сонця і т. п.). Загалом, звичайний компакт – хороший вибір, якщо ви зібралися купувати перший цифровик.

Іміджеві фотокамери

Цифрові «мильниці» заполонили вітрини магазинів і часто між однотипними моделями різних брендів важко знайти значні відмінності. І тепер багатьох покупців (особливо дівчат) стильний дизайн пристрою приваблює більше, ніж просунуті технічні параметри. Не дивно, що в асортименті багатьох провідних виробників є власна лінійка іміджевих камер: Sony T, Fujifilm FinePix Z, Canon Digital IXUS, Nikon Coolpix S та ін Характерно, що ці камери випускаються в різних кольорових варіаціях, наприклад, Fujifilm FinePix Z10fd доступна в рожевому, синьому, червоному, чорному, помаранчевому, салатовом і зеленому кольорі.

Часто в іміджевих камерах використовуються нестандартні конструктивні рішення, щоб зробити їх більш оригінальними і привабливими. Так, у камер Sony DSC-T100, Sony DSC-T200, Sony DSC-T300 та ін металевий корпус з механічною шторкою, надійно закриває об'єктив. А лінзи у них розташовані не горизонтально як у звичайних «мильниць», а вертикально, що дозволило Sony зробити дуже тонкі корпусу (товщиною близько 2 см) і при використанні зума об'єктив не виїжджає назовні. З іншого боку, за якістю знімків такі камери іноді поступаються навіть більш доступним, хоча і менш стильним «мильниць». Якщо слоган «імідж – все» рідної для вас, готуйте на покупку іміджевої фотокамери $ 300-500.

Захищені фотокамери

В окрему категорію можна виділити компактні камери здатні працювати в екстремальних умовах. І мова йде не про зйомку під літнім дощиком, а про роботу під водою на глибині декілька метрів (без спеціального боксу), стійкості до падінь з висоти одного-двох метрів на тверду поверхню, стійкість до високих і низьких температур. Навіть дорогі професійні камери не витримають такого негуманного поводження з собою, не кажучи вже про звичайних «мильниці». А от, приміром, камер Pentax серії W і Olympus Stylus серії SW перенести такі навантаження цілком під силу.

Приналежність до числа таких живучих апаратів, як Pentax Optio W60 і Olympus Stylus 1030 SW, збільшує вартість приблизно на $ 100. Так що любителям екстриму доведеться викласти $ 300-400 за надзахищений фотокамеру із звичайними характеристиками.

Ультра-зуми

Коли справа доходить до зйомки віддалених об'єктів, стає очевидно, що чим більше оптичний зум, тим краще. А оскільки деякі сюжети, де критичний великий зум (наприклад, зйомка тваринного світу), дуже популярні, не дивно, що сформувався окремий тип камер 10х і великим оптичним зумом – ультра-зуми. У найновіших моделей (Sony DSC-H50, Canon PowerShot S5 IS, Nikon Coolpix P80) цей параметр знаходитися на рівні 12х-18х. А рекордсменом є Olympus SP-570 UZ з зумом 20x. Крім потужної оптики, ультра-зуми зазвичай відрізняються від звичайних компактів кращими характеристиками і мають конструкцію корпусу, зовні схожу з дзеркальними камерами. Природно, що вартість ультра-зумов вище, ніж у звичайних «мильниць» – $ 350-450.

Вибираючи ультра-зум, не варто надавати особливого значення відповідності фокусної відстані і зума. Тому що величина зума показує відношення максимального фокусної відстані до мінімального, а не максимально можливе наближення. Реально, чим більше фокусна відстань, тим сильніше буде наближення. А цифровий зум варто використовувати лише при перегляді відзнятих кадрів, адже при зйомці він помітно погіршує якість знімків.

Псевдодзеркальна фотокамери

Найменш поширений тип компактних камер – Псевдодзеркальна фотоапарати. Незважаючи на таку назву, у цих пристроїв немає можливості змінювати оптику і конструкція у них така ж, як у звичайних «мильниць». А вся справа в тому, що подібні цифровики пропонують фотографам-аматорам розширені можливості творчої зйомки і краще, ніж у звичайних компактів, якість знімків. Серед особливостей пристроїв цього типу: «гарячий» башмак, що дозволяє використовувати потужні зовнішні спалахи, зйомка в форматі RAW, можливість обмеженою Ручний фокус, матриця збільшеного розміру. Такі моделі можна рекомендувати просунутим любителям, розбирається в тонкощах фотомистецтва, але не хочуть купувати «зеркалку». Подібне чудо техніки обійдеться власникові в $ 400-600. До цього типу камер відносяться Canon PowerShot G9 і Nikon Coolpix P5000.

При виборі цифрової камери багато новачків в першу чергу орієнтуються на кількість мегапікселів, керуючись правилом – чим більше, тим краще. Однак при цьому не звертають увагу на другий, не менш важливий параметр, – розмір матриці. У компактів цей параметр прийнято вказувати у вигляді формули 1 / х "(де« х »може бути цілим або дробовим числом, наприклад 1/1, 7, 1/2, 5 і т. п.), а у« дзеркалок »зазначаються фізичні розміри матриці в мм (наприклад, 22,2-14,8 мм). І от саме, чим більше розмір матриці, тим краще якість знімків. У дзеркальних камер, як неважко помітити, матриці набагато більшого розміру. І тому краще співвідношення кількість пікселів / розмір матриці дозволяє одержувати з їх допомогою знімки більш високої якості навіть при зйомці з високим значенням светочуствітельний (ISO). І до речі, тільки самі просунуті професійні «зеркалки» мають повнорозмірний сенсор (36-23,9 мм), що дорівнює за площею фотоплівці 35 мм (Canon EOS 1Ds Mark III і Nikon D3).

Дзеркальні фотокамери

Коли мова заходить про першокласних фотокамерах, ми згадуємо про дзеркальних камерах. Головні переваги «дзеркалок» над «мильницями»: змінна оптика, матриці більшого розміру (є моделі з повнорозмірними сенсорами 36-23,9 мм як фотоплівка – Canon EOS 1Ds Mark III і Nikon D3), безліч тонких ручних налаштувань, висока швидкість роботи, зйомка в форматі RAW. Такі камери дозволяють робити знімки відмінної якості навіть у важких умовах зйомки (наприклад, знімати нічні пейзажі або репортажі спортивних подій), але для цього від фотографа потрібно володіння відповідними досвідом і знаннями. Втім, дзеркальні камери, як і компакти, дозволяють знімати в автоматичному режимі, що дозволить новачкові отримати хороші кадри (краще, ніж з компактом), але не розкриє весь потенціал камери.

Мінуси «дзеркалок», які стримують їх масове розповсюдження, – висока вартість (діапазон цін $ 500-8000 за камеру, $ 100-10000 за об'єктив), великі габарити і вага, складність використання для новачків. Варто відзначити, що останнім часом з'явилася тенденція здешевлення аматорських дзеркальних камер, так що такі пристрої стають все популярнішими. Ще рік тому складно було купити «зеркалку» з китовим об'єктивом за $ 1000, а сьогодні Nikon D40 18-55 Kit, Olympus E-520 14-42 Kit, Canon EOS 400D 18-55 Kit обійдеться в $ 600-800.

Дзеркальні камери відрізняються від компактних моделей особливостями конструкції. Таку назву ці пристрої отримали тому, що в їх оптичній схемі є дзеркало, яке спрямовує світловий потік від об'єктива у видошукач. А в момент зйомки це дзеркало піднімається, відкриваючи світу доступ через відкритий затвор до світлочутливому елементу – матриці.

Всі дзеркальні камери умовно діляться на аматорські (творчі), напівпрофесійні і професійні моделі. Провести точну межу між ними важко, так що при виборі можна орієнтуватися на позиціонування пристроїв виробником. Наприклад, модель Nikon D40 призначена для тих, хто вперше купує «зеркалку», а Nikon D300 орієнтована на досвідчених користувачів і профі. Камери для професіоналів мають властивості, які не дуже актуальні для звичайних любителів, але життєво важливі для фоторепортерів. Це великий ресурс роботи затвора (100-200 тис.), міцний корпус (зазвичай шасі роблять із металу і магнієвого сплаву), захист корпусу від вологи і пилу, розширені функції управління (додатковий РК-екран для роботи з настройками – не рідкість для топових моделей), висока швидкість зйомки (до 10 кадрів / сек) та ін Зазвичай фотографи-любителі не переплачують за такі бонуси, а вкладають гроші в додаткову оптику та аксесуари (сумки, штативи і т. п.).

При виборі дзеркальної камери зверніть увагу на те, що пристрій може продаватися як разом з об'єктивом (або навіть кількома), так і без нього. Перший варіант поставки називають китом (від англ. Kit – комплект), а об'єктив відповідно іменують китовим. А другий варіант поставки (без оптики в комплекті) прийнято називати тушкою (вільний переклад з англ. Body, що значить – тіло). Як правило, топові професійні камери, на відміну від пристроїв середнього та бюджетного класів, продаються без об'єктивів. Фотограф зможе підібрати потрібну йому оптику, не переплачуючи за китовий об'єктив. Розібратися у всьому розмаїтті досить просто: тушки іменуються Nikon D200, а кити позначаються Nikon D200 18-70 Kit, що означає – з камерою Nikon D200 у комплекті є об'єктив Nikkor AF-S Nikkor 18-70 мм f/3.5-4.5G IF- ED.

Історично склалося, що у «дзеркалок» різних виробників власні байонети (кріплення) для об'єктивів. Природно, що виробники оснащують китові комплекти оптикою свого виробництва: камери Nikon продаються з фірмовими об'єктивами Nikkor, камери Olympus комплектуються оптикою Zuiko Digital і т. д. Вибираючи між камерами різних брендів фотограф вибирає різні системи, тобто комплекти з фотоапарата і сумісних з ним аксесуарів: оптики, спалахів, світлофільтрів, бленд і т. п. При заміні дзеркальної камери на іншу того ж виробника можна продовжувати користуватися наявними аксесуарами, а при бажанні придбати модель іншого бренда доведеться оновити і «почет короля».



Зверніть увагу:

Добавить комментарий